Banciu: „Probabil ați furat cei mai mulți bani din aceste studii de fezabilitate”
Replica lui Radu Banciu nu a întârziat să apară: „Haideți să-i răspundem lui Adrian Năstase, e epocală asta. L-am înjurat pe Năstase ăsta patru ani și nu a dat niciun răspuns. Acum scrie: „ajutați-l pe cap de porc, se încăpățânează să creadă că între România și Bulgaria peste Dunăre există un singur pod, cel de la Giurgiu”.
Ceea ce am și făcut ieri în emisiune, are dreptate domnul Năstase… „Explicați-i că mai există unul, podul Calafat-Vidin, trimiteți-i eventual o carte poștală”, scrie Năstase pe blogul personal. Când s-a tăiat panglica podului Calafat, am vorbit de nenumărate ori. Iertați-mă, dar nu-l consider un pod funcțional. În primul rând pentru că are o calitate a drumului îndoielnică, permanent în reparații. Arată bine în poză, dar nu e funcțional.
Știm geografia Bulgariei un pic mai bine decât dumneavoastră, d-le Năstase. România nu i-a asigurat podului un drum ca lumea. S-ajungi la el trebuie să vii pe la Craiova, sunt vreo 40 km de drum prost. Ajungi la Vidin, unde, în afara unei comunități românești nu extraordinar de mari, nu e nimic, e un no mans land al Bulgariei, Vidinul. Sofia e departe, Ruse e departe, Marea Neagră e departe, granița cu Grecia e departe, cea cu Turcia e departe. Podul s-a făcut mai mult dintr-un moft, în perioada d-vs, probabil ați furat cei mai mulți bani din aceste studii de fezabilitate. Podul de la Giurgiu, făcut pe vremea lui Stalin , e mai bun și astăzi decât podul dvs, făcut din bani europeni la Vidin… Un rahat”, a declarat Radu Banciu în ediția „Lumea lui Banciu” de marți seară.
Năstase: „Banciu, pune mâna pe carte”
Miercuri dimineață, Adrian Năstase a revenit însă cu un comentariu și mai acid la adresa lui Banciu, vizibil deranjat de acuzele realizatorului de la B1 TV. Fostul premier a scris un „pamflet” intitulat „Bă, Banciu, pune mâna pe carte” pe blogul său personal.
„Acesta e un pamflet. Bă, Banciu, pune mâna pe carte, tată. Podul de la Calafat n-a fost făcut, bă, ca să mergi tu să cumperi rosii de peste Dunăre. Nu stiu ce planuri turistice ai tu in Bulgaria, bă, atunci când nu mergi in Asia, in Africa sau in Baleare. Podul, bă, a fost făcut, smechereste de bulgari ca să scurteze traseul prin România al tirurilor care merg din Balcani spre Europa occidentală, bă. Studiul de fezabiliate si finantarea podului care pe tine nu te ajută la turismul din Bulgaria au fost realizate cu ajutorul si cu banii UE, la solicitarea bulgarilor, bă. S-or fi imprumutat bulgarii si la Bancorex. Deci podul ăla există, bă. El a fost făcut nu pentru tine ci pentru motive financiare, pentru ca tirurile lor, alea grecesti si alea turcesti să plătească taxe mai mici la noi – pentru un traseu mai scurt prin România decat cel pe la Giurgiu. Si să lase mai multi bani in Bulgaria. Bulgarii au fost mai destepti decât noi in chestiunea asta.
Decizia să se facă podul la Calafat a fost luată in 2000, de Emil Constantinescu. Acordul a fost semnat, din partea română, de premierul Mugur Isărescu. După ani de zile de dispute. Bechetul a pierdut, tată. Asta-i viata. Din motivul asta, finantarea podului a fost făcută numai de bulgari (cu exceptia rampei de coborâre in România). Amplasarea a fost stabilită, bă, pe traseul Coridorului IV aripa sudică, intre localitătile Istanbul, Salonic, Sofia, Craiova, Arad, Budapesta, Bratislava, Viena, Praga, Dresda. Stiu, o să spui că dacă eram eu la guvern, nu se lua decizia asta.
Oricum, să nu-ti fie rusine, Banciu, pune mâna pe carte. Nu poti să tii emisiuni doar cu frectii turistice, bă. Sper ca după ce-ti completezi colectia de cărti postale, să treci si la masinute. Oricum, rămâne cum am vorbit, bă”, a scris Năstase pe năstase.wordpress.com.